Cijfertjes - Reisverslag uit Utrecht, Nederland van Stanny Goffin - WaarBenJij.nu Cijfertjes - Reisverslag uit Utrecht, Nederland van Stanny Goffin - WaarBenJij.nu

Cijfertjes

Door: Stanny

Blijf op de hoogte en volg Stanny

02 September 2015 | Nederland, Utrecht

Wow, wat is het ontzettend leuk op een kaart uit te stippelen waar ik allemaal geweest ben.

In Canada was de route:

Montréal
Orford
Sherbrooke
Lévis
Québec city
L’étape
Chicoutimi
Saguenay
La Baie
Petit-Saguenay
Saint-Siméon
Montréal
Cambridge
Boston
New York
Montréal
Laval
Prévost
Saint-Jérôme
Gatineau (Hull)
Ottawa
Lyndhurst
Kingston
Mississauga
Toronto
Burlington
Niagara Falls
Burlington
Toronto
Cornwall
Montréal

Dit is ons gelukt met behulp van de volgende vervoersmiddelen:
400 km - lifts van hosts en rideshare (via AmigoExpress)
25 km - boot
1675 km - hitch-hiking
1600 km - (tour)bus
150 km - trein en metro
In totaal hebben we dus 3850 km afgelegd. Dit is natuurlijk exclusief de úren die we iedere dag gelopen hebben.

Met mijn trip naar Vancouver van april erbij, ben ik nu in drie van de 13 provincies (inclusief zogenoemde ‘territoria’) van Canada geweest, waarin 75% van de inwoners van Canada woont:
1. Brits-Columbia
2. Québec (Franstalige gedeelte van Canada)
3. Ontario
Hiermee heb ik zes van de tien grootste steden van Canada bezocht (Toronto, Montréal, Ottawa, Missisauga, Vancouver, Québec).

Nu we toch bezig zijn (ik zal niet over de statistieken van tijdens mijn exchange beginnen…), heb ik een totaal van 17 vluchten afgelegd:

Düsseldorf-Madrid-New York(JFK)-San Diego: 3 vluchten, 1500+5750+4000km
San Diego-Minneapolis/St. Paul-Amsterdam: 2 vluchten, 2500+7000km
Amsterdam-New York (JFK)-San Diego: 2 vluchten, 5750+4000km
San Francisco-Seattle: 1 vlucht, 1000km
Vancouver-San Diego: 1 vlucht, 1750km
San Diego-Chicago-Miami-Curaçao: 3 vluchten, 2750+2000+2000km
Curaçao-Miami-Montréal: 2 vluchten, 2000+2250km
Montréal-New York (LGA) New York (JFK)-Madrid-Düsseldorf: 3 vluchten, 500+5750+1500km

In totaal heb ik dus afgerond 52.000 km in de lucht doorgebracht. Hoe dit er getekend op de kaart uit ziet zal ik proberen bij deze blog als afbeelding te voegen.

Ik ben dus binnen de VS in de volgende staten geweest:
California, Washington, Nevada, New York, Pennsylvania, New Jersey, Connecticut, Massachusetts (en overstap in: Illinois, Florida en Minnesota).
Dus ik ben in 8 (of 11) van de 50 staten van de VS geweest dit jaar.

Echter, aan het einde van de dag, zeggen deze cijfertjes allemaal niks over de ervaringen en levenslessen die ik tijdens mijn reis heb mogen opdoen. Once again: “It’s all about the journey”.

En dit is nog maar het begin... !

  • 02 September 2015 - 12:18

    Jasper:

    Zijn we in Burlington geweest? :P

  • 02 September 2015 - 16:44

    Stanny:

    Jaa anders klopt het op de kaart niet haha :P

  • 04 September 2015 - 15:07

    Gertie :

    langzaam maar zeker ontdek je dat het leven één grote reis en zoektocht is..... lieve groeten van mam

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Stanny

Hoi allemaal ! Als Limburgse, 20-jarige psychologiestudente te Utrecht, nam ik begin 2014 het besluit te gaan studeren in Amerika. Dit betekent dat ik een gedeelte van 2015 aan de andere kant van de oceaan verblijf. Op 1 januari begint het grote, spannende avontuur en vlieg ik om 8 uur 's ochtends naar San Diego. Vanaf 5 januari studeer zes maanden aan de UCSD, ofwel de University of California, San Diego. Ik verblijf dan in een groot internationaal studentenhuis (I-house), op de campus in San Diego, die aan de Zuid-Westelijke Amerikaanse kust ligt. Ik volg psychologievakken en help mee aan een onderzoek. Ook probeer ik in deze tijd al zo veel mogelijk van Californië te zien. In juni gaat het tweede deel van mijn avontuur van start. Dan ga ik backpacken, eerst door Amerika en later (vanwege het verlopen van mijn Amerikaanse Visum) in Canada. In de laatste maand backpacken in Canada word ik vergezeld door mijn lieve vriend Jasper. Op 16 augustus vlieg ik vanuit Montreal weer naar huis. Ik probeer in deze 7,5 maand zo veel mogelijk foto's en verhalen met jullie te delen en er een leuke blog van te maken. Ik heb er zin in !

Actief sinds 20 Dec. 2014
Verslag gelezen: 192
Totaal aantal bezoekers 24815

Voorgaande reizen:

01 Januari 2015 - 05 Juni 2015

Op exchange naar San Diego

Landen bezocht: