Change - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Stanny Goffin - WaarBenJij.nu Change - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Stanny Goffin - WaarBenJij.nu

Change

Door: Stanny

Blijf op de hoogte en volg Stanny

22 Maart 2015 | Verenigde Staten, Los Angeles

Change

Deze week (/weken) staat in het teken van verandering, in allerlei opzichten. De Quarter (semester) is nu afgelopen, ik heb mijn finals (tentamenweek) achter de rug (en ben tevreden met de cijfers), dus het is Spring Break ! Dat betekent voor mij: pap en mam zien !!! Het is superfijn pap en mam eindelijk weer te kunnen knuffelen, met ze te praten over alles wat er in Nederland gaande is (niet veel… haha), en lekker weer even Limburgs te kunnen praten. Het voelt als thuiskomen ! De Limburgse gezelligheid is toch echt niet te vinden in Amerika, met mensen uit andere landen. Het is heerlijk weer te kunnen lachen om paps slechte grappen en met mam mensen te kijken. Maar het is ook raar dat ze er zijn. Ik heb hier zo’n totaal ander leven, dat ik mijn twee levens als losse dingen zag. Nu mijn twee levens samenkomen, moet ik mijn beeld van ze beide aanpassen. Change.

Ik schrijf deze blog in de auto, onderweg naar Hollywood. We komen net bij Santa Monica vandaan. Vrijdag toen ze in San Diego aankwamen (ze hadden al twee weken door Californië gereisd), zijn we naar Old Town en Down Town San Diego gegaan. Foto’s zullen vast snel op (mams :P) facebook verschijnen. Ik merkte dat ik trots was op “mijn stad”. Het was erg leuk het ze te laten zien. Zaterdag (gisteren) heb ik ze eerst een rondleiding over de campus gegeven, mijn thuis. We ontbeten samen in mijn appartementje in I-House, zoals gewoonlijk met alle deuren geopend zodat ik iedereen op I-Walk voorbij kan zien lopen. We gingen samen naar Balboa park, waar we een hike deden. Het was echter een race tegen de klok, omdat ik ze pér sé mee wilde nemen naar Torrey Pines (de klif van het strand superdicht bij waar ik woon) met zonsondergang. Toen we met z’n drieen naast elkaar op een rots op de klif zaten, met een panorama uitzicht over de oceaan, La Jolla en alle stranden, snapten ze eindelijk waarom ik de hele dag had lopen zeuren dat we moesten opschieten. Het was prachtig !

We aten in een typisch Amerikaans restaurantje, waar iedere 4 meter een enorme TV hing met een basketbal wedstrijd (de hemel voor pap dus), we een American Burger aten (mam en ik de vegetarische), en waar we gezellig (heerlijk om dat woord in deze context te gebruiken) in een inham-tafeltje (ik weet niet hoe ik het anders moet noemen) zaten. Ze zette me af bij I-House, waar ik nog een feestje had om afscheid te nemen van de mensen die nog niet vertrokken waren op hun Spring Break trips.

Vandaag vertrokken we met z’n vijven op onze Spring Break trip, met pap, mam, Jason en Ivy. Ik heb pas een halve dag in deze samenstelling doorgebracht, maar ben er nu al helemaal van overtuigd dat dit een geweldige (legendarische) week gaat worden met ze. Het plan is nu dus Hollywood, Beverly Hills, en Griffith Observatory, om daarna door te rijden naar ons motel die nog een uur noordelijker is. We zullen de komende dagen steden bezoeken aan de westkust, terwijl we naar San Fransico rijden. Daar zullen we woensdagavond aankomen. Ivy vertrekt vrijdag om haar eigen trip voort te zetten, en pap en mam vertrekken zaterdag terug naar Nederland. Ik blijf met Jason tot maandag in San Fransisco, waarna ik met het vliegtuig naar Seattle zal gaan. Daar blijf ik een paar dagen, en dan ga ik met de bus (!) naar Vancouver (CANADAAAA). De maandag erna vlieg ik terug naar San Diego.

Het nieuwe Quarter is dan al begonnen. Dat betekent nieuwe vakken, waar ik vorig Quarter een meditatie-class deed, ga ik nu een zwem- en hiphop (!) class doen en er zullen een aantal nieuwe mensen in I-House intrekken. Waar ik eerst gefascineerd was door alle spontaniteit van de exchange, constateer ik nu dat mijn leven hier eigenlijk een complete chaos is. Er is geen rust, weinig momentjes om bij te komen, en ik rol continu van het ene (altijd superleuke) moment in het andere. Misschien is het als ik terug ben dus tijd voor wat verandering. Misschien wat meer structuur, wat minder verandering…

  • 23 Maart 2015 - 17:21

    Sjef:

    Hi folks. It seems as if life over there is even becoming better and better, after already having been fantastic over the last couple of months. It's good to know that all of you are having a well deserved great time, hanging around (every now and then) and (mainly) traveling up and down the coast line. We're especially very curious to hear the stories of your parents next week after their returning home. In the meantime: have fun and enjoy!
    Best wishes from all of us, with (yes indeed!) once again nothing special going on over here.
    Your (as always) proud godfather Jeff.

  • 24 Maart 2015 - 13:59

    Jim:

    Hoi Stanny, Ik denk dat jullie allemal een leuke tijd hebben. Ik ben benieuwd wat je ouders denken van hun Amerikaanse ervaring waneer ik weer zien. Ik kan voorstand hoe leuk het was voor je ouders weer te zien, en vice-versa. Veel plezier nog, en een goede reis thuis voor mam en pap. Beste wensen, Jim

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Stanny

Hoi allemaal ! Als Limburgse, 20-jarige psychologiestudente te Utrecht, nam ik begin 2014 het besluit te gaan studeren in Amerika. Dit betekent dat ik een gedeelte van 2015 aan de andere kant van de oceaan verblijf. Op 1 januari begint het grote, spannende avontuur en vlieg ik om 8 uur 's ochtends naar San Diego. Vanaf 5 januari studeer zes maanden aan de UCSD, ofwel de University of California, San Diego. Ik verblijf dan in een groot internationaal studentenhuis (I-house), op de campus in San Diego, die aan de Zuid-Westelijke Amerikaanse kust ligt. Ik volg psychologievakken en help mee aan een onderzoek. Ook probeer ik in deze tijd al zo veel mogelijk van Californië te zien. In juni gaat het tweede deel van mijn avontuur van start. Dan ga ik backpacken, eerst door Amerika en later (vanwege het verlopen van mijn Amerikaanse Visum) in Canada. In de laatste maand backpacken in Canada word ik vergezeld door mijn lieve vriend Jasper. Op 16 augustus vlieg ik vanuit Montreal weer naar huis. Ik probeer in deze 7,5 maand zo veel mogelijk foto's en verhalen met jullie te delen en er een leuke blog van te maken. Ik heb er zin in !

Actief sinds 20 Dec. 2014
Verslag gelezen: 10106
Totaal aantal bezoekers 24874

Voorgaande reizen:

01 Januari 2015 - 05 Juni 2015

Op exchange naar San Diego

Landen bezocht: